Hopp til hovedinnhold

Lanserer Fosterhjemskampanjen

I dag lanserer Deres Kongelige Høyheter Kronprinsen og Kronprinsessen Fosterhjemskampanjen 2011 på Twitter og Facebook. Kampanjen vil bruke sosiale medier for å finne 1000 nye fosterhjem.
16.12.2011

I Norge bor over 9.200 barn og unge i fosterhjem og hvert år er det behov for 1.000 nye fosterhjem i Norge. Til årets kampanje er det laget en film som alle kan spre på nettet gjennom de sosiale kanalene man deltar i. Kronprinsparet, som er på både Twitter og Facebook, satte i gang kampanjen tidligere i dag.

- Å være et fosterhjem er en viktig oppgave, ikke bare for de det gjelder, men det har også stor betydning for samfunnet, sier Kronprinsen.

Mellom 15 og 17

Fosterhjemskampanjen 2011 fokuserer på rekruttering av fosterhjem til ungdom mellom 15 og 17 år: Det er aldri for sent å hjelpe noen på rett vei.

Send filmen videre

Det bærende elementet er en kampanjefilm som skal spres i sosiale medier og som oppfordrer til et felles løft for fosterhjem. Filmen er en illustrert reise gjennom en ung jentes liv fra hun blir født til hun blir tenåring - gjennom hennes egne tegninger.

- Vi har spredd videoen videre gjennom Facebook og Twitter og det kan andre også gjøre. Sammen greier vi forhåpentligvis å skaffe de tusen nye fosterhjemmene som trengs, sier Kronprinsen.

Følg lenken til høyre for å se se videoen og spre den videre.
 

Kronprins Haakon oppfordrer til deltakelse i Fosterhjemskampanjen (Foto: DKH)

Del denne artikkelen på Facebook eller Twitter

Del på Twitter Del på Facebook