Hopp til innholdet

Inspeksjon av Ingeniørbataljonen

Hans Kongelige Høyhet Kronprinsregentens tale til Ingeniørbataljonen ved Skjold leir, under inspeksjon onsdag 2. april 2025.

2. april 2025

Jeg vil gjerne benytte denne anledningen til å takke dere for den tjenesten dere utfører i Forsvaret. Sammen med tusenvis av kvinner og menn så jobber dere hver dag for å trygge Norge.

Heldigvis har vi mye å beskytte og ta vare på. Verdiene som er fundamentet for samfunnet vårt, må vi hegne om. Også er vi glad i landet og menneskene som bor her. Så jeg vil takke dere for den tjenesten dere gjør, og for at dere bidrar til å trygge Norge.

Dere kan være stolt av det arbeidet dere gjør.

Om du skal fortsette i Forsvaret eller om du snart skal dimittere, så ønsker jeg deg lykke til videre.