Lanserer Fosterhjemskampanjen
I Norge bor over 9.200 barn og unge i fosterhjem og hvert år er det behov for 1.000 nye fosterhjem i Norge. Til årets kampanje er det laget en film som alle kan spre på nettet gjennom de sosiale kanalene man deltar i. Kronprinsparet, som er på både Twitter og Facebook, satte i gang kampanjen tidligere i dag.
- Å være et fosterhjem er en viktig oppgave, ikke bare for de det gjelder, men det har også stor betydning for samfunnet, sier Kronprinsen.
Mellom 15 og 17
Fosterhjemskampanjen 2011 fokuserer på rekruttering av fosterhjem til ungdom mellom 15 og 17 år: Det er aldri for sent å hjelpe noen på rett vei.
Send filmen videre
Det bærende elementet er en kampanjefilm som skal spres i sosiale medier og som oppfordrer til et felles løft for fosterhjem. Filmen er en illustrert reise gjennom en ung jentes liv fra hun blir født til hun blir tenåring - gjennom hennes egne tegninger.
- Vi har spredd videoen videre gjennom Facebook og Twitter og det kan andre også gjøre. Sammen greier vi forhåpentligvis å skaffe de tusen nye fosterhjemmene som trengs, sier Kronprinsen.
Følg lenken til høyre for å se se videoen og spre den videre.
Aktuelle saker
UNDP Human Development Report
Hans Kongelige Høyhet Kronprinsen var til stede under den norske lanseringen av FNs utviklingsprograms Human Development Report.
50 år med Framtiden i våre hender
Hans Kongelige Høyhet Kronprins Haakon var til stede under en rapportlansering i anledning organisasjonen Framtiden i våre henders jubileum.